1960 - 1969
Šesťdesiate roky priniesli revolúciu v technike a pretekárskom štýle Formuly 1. Hlavnou zmenou bolo presunutie motora za jazdca, čo umožnilo ľahšie a rýchlejšie monoposty. Britské tímy, ako Lotus, BRM a Cooper, začali dominovať, pričom Ferrari sa snažilo držať krok. Veľkou postavou dekády bol Jim Clark, dvojnásobný majster sveta, známy svojím precíznym jazdeckým štýlom. Objavili sa aj ďalší legendárni jazdci, ako Jack Brabham, Graham Hill či Jackie Stewart.Od roku 1966 sa začala nová éra s väčšími 3,0-litrovými motormi, čo prinieslo vyššie rýchlosti a nových víťazov. Koncom desaťročia sa čoraz viac presadzoval aerodynamický prítlak a technológie, ktoré viedli k modernej F1.
Tabuľka majstrov sveta jazdcov ( 1960 – 1969 ) :
Rok | Jazdec | Krajina | Tím |
---|---|---|---|
1960 | Jack Brabham | Austrália | Cooper-Climax |
1961 | Phil Hill | USA | Ferrari |
1962 | Graham Hill | Veľká Británia | BRM |
1963 | Jim Clark | Veľká Británia | Lotus-Climax |
1964 | John Surtees | Veľká Británia | Ferrari |
1965 | Jim Clark | Veľká Británia | Lotus-Climax |
1966 | Jack Brabham | Austrália | Brabham-Repco |
1967 | Denny Hulme | Nový Zéland | Brabham-Repco |
1968 | Graham Hill | Veľká Británia | Lotus-Ford |
1969 | Jackie Stewart | Veľká Británia | Matra-Ford |
Tabuľka konštruktérskych šampiónov (1960 – 1969) :
Rok | Tím | Krajina |
---|---|---|
1960 | Cooper-Climax | Veľká Británia |
1961 | Ferrari | Taliansko |
1962 | BRM | Veľká Británia |
1963 | Lotus-Climax | Veľká Británia |
1964 | Ferrari | Taliansko |
1965 | Lotus-Climax | Veľká Británia |
1966 | Brabham-Repco | Austrália |
1967 | Brabham-Repco | Austrália |
1968 | Lotus-Ford | Veľká Británia |
1969 | Matra-Ford | Francúzsko |